電影熱話

【 MOVIE6 熱話 】姜皓文為演《翠絲》 曾著女裝睡袍出街 「諗返起部戲都猶有餘悸」

姜皓文為演《翠絲》 曾著女裝睡袍出街 「諗返起部戲都猶有餘悸」

黑哥 姜皓文 憑《翠絲》入圍今年第38屆香港電影金像獎角逐影帝,而早前他於「第二屆 MOVIE6全民票選電影大獎」獲得「最佳男主角」的獎項,率先成為「民選影帝」。黑哥為演《翠絲》中佟大雄一角,放下一貫男子氣概「爆棚」的形象,為觀眾帶來驚喜。訪問中再次提起這部戲,黑哥竟形容是「猶有餘悸」,更說「我想脫離咗好耐啦!」

 

1. 你以往演嘅好多都係剛陽味甚重嘅角色,今次出演《翠絲》係有咩契機?

因為古天樂先生有次問我想做乜嘢角色,跟住我話我要做好多㗎喎,又要拍愛情片啊,又要拍啲咩片咩片⋯⋯跟住佢話:「唔好啦,不如你咁啦,我有個幾好嘅劇本,你做女人啦!」之後我就開始認識咗舒琪老師,聽佢講完個故仔,覺得都幾得意同真係未演過,就去接咗啦。接咗之後係有啲棘手嘅,因為完全唔知跨性別人士係咩東西,於是開始去了解。

2. 佢哋有冇講過點解會搵你做依個女人角色?

因為我夠男人囉!即係佢想搵一個上落大啲嘅,男人味好重嘅人去做跨性別人士,去演一個女性化嘅男人。

 

 

3. 收到邀請時有冇覺得好意外?

好意外啊!意外到估唔到,意外到好難做啊!上咗手之後發覺係難嘅,依家諗返起都有啲心慌慌。我想脫離咗好耐啦,依家戲又上完,好多嘢都過晒啦,唔想再提依件事。但咁啱金像獎有個咁好嘅提名,又提返依啲事,係有啲猶有餘悸、驚心動魄嘅感覺。

4. 當你第一次睇完《翠絲》嘅劇本,當下有咩感覺?

好正囉!好正,佟大雄個角色寫得好好,成個故事骨幹同發展係非常之好。我哋依部唔係普通嘅商業片,佢係一部非商業嘅電影,講唔上係藝術片,但你唔可以用商業眼光去睇依部戲。演員嚟講都唔可以用商業手法去演,所以我哋演嘅時候係有啲冒險嘅,因為同我哋平時接觸嘅劇本同電影根本係兩樣嘢。好似我嚟講,我從未試過去演一個咁嘅劇本同咁類型嘅戲。

 

 

5. 有冇因爲《翠絲》依部戲,收到觀眾啲咩意見?

依部戲係,鍾意嘅會好鍾意,唔鍾意會好憎你咁樣。我拍緊嗰時,差唔多上映做宣傳嗰時,接到好多好多Facebook或留言無數嘅人去鬧我。佢哋可能對依種觀念唔理解,有可能用咗第二個眼光睇依樣嘢,覺得你係做緊唔正當嘅事,即係話:「好地地一個男人做咩做女人啊⋯⋯」諸如此類,我受過好多依種批評。

6. 當你受到輿論時,心情係點樣?

冇啊,你都要接受㗎!好嘅要聽,唔好嘅都要聽,你咪自己去分析吓囉。初初唔知係有啲唔開心嘅,大家咁努力去創造一個角色,去做一件事出嚟,其實真係唔簡單。《翠絲》依部戲上上下下,製作部、演員部到所有後勤,全個團隊都覺得係一部好戲,大家都為做咗依部戲而感到驕傲。但點解有啲人仲會去偏激地講依啲說話?自己再諗返一層,係嘅,的確會有人鍾意有人唔鍾意。

 

 

7. 當中有冇特別深刻嘅意見?

有㗎,有啲講到好深入好狠㗎,「唉!姜老師,我真係好崇拜你㗎,你係一個好演員,但你唔好演啲咁嘅戲啦,如果真係有個男人去聽,睇完你部戲去做咗女人,你過唔過意得去呢!」類似係咁,係會覺得有啲「使唔使啊?」咁樣囉。即係好似頭先我所講,我哋係幾冒險嘅,包括我嘅演法都係從來未試過以唔商業嘅底下去演一個角色。

我演之前認識好多跨性別人士,好似丁丁同佢啲朋友,我哋全部傾過計。好多人入場睇到一個花枝招展嘅姜皓文,會誤解一個跨性別人士係咁,但其實佢哋係一個麻甩仔嚟㗎。佢哋舉手投足都唔會好女性化,只係心態係一個女人。雖然有時係女性化,但大部分時間係一個男人嚟。佢哋坐都未必好似海報上咁嘅,依啲坐法係我唔想太貼地,太真實。電影始終有啲娛樂性觀眾先有興趣,所以加返啲女性化嘅肢體動作,其實佢哋真實唔係咁。

 

 

8. 拍《翠絲》會唔會特別需要做好多功課?

會啊,所以我哋同班跨性別人士傾好多計㗎,甚至做咗朋友。佢哋講心路歷程畀我哋聽,我又去睇吓啲書,去了解真係女性化嘅嘢。我試過真係著咗件女人衫,好似睡袍咁嘅嘢,落茶餐廳食飯,睇吓路人咩反應、用咩眼光去望我。不過啲人冇乜理你㗎,係後面有對夫婦話「麻甩仔嚟㗎!」咁樣囉,哈哈!其實冇乜嘢,多數市民眼光都係平和嘅,即使有咩都係望吓笑吓算,香港人就係容易接受又容易忘記。

 

 

9. 《翠絲》入面,有冇邊場戲特別深刻?

好多都好深刻㗎,但有啲剪咗呢。因為我哋條片太長,好嘢太多,哈哈,放唔晒落去。有一部分係Tracey出咗去打工,離開屋企,喺街畀啲流氓當女咁撩。夜媽媽抽住好多嘢,著住高踭鞋,啲流氓又揭裙啊,欺負佢。嗰場戲好好睇㗎,不過剪咗囉。仲有段係Tracey去咗咖啡店打工呢,做咗咖啡女郎,然後仔女嚟探佢,好感動嗰場。

 

 

10.拍完《翠絲》後,對女性睇法有冇改變?

我幾驚對女性冇咗興趣啊,因為太清楚啦,哈哈!拍完之後係幾佩服女性嘅,原來佢哋做啲嘢係唔簡單,戴個Bra都唔簡單,自己戴手又唔知點樣撓,又要「摀」低身咁。著住嗰對高踭鞋去行斜路係幾難受嘅,啲腳「累」晒喺前面嘅感覺係幾難頂。我哋拍嗰陣班女同事都當咗我係姐妹,有一次拍戲條Bra帶斷咗,佢哋都話「用住我依條先!」義不容辭啊!

 

 

11.《翠絲》、《淪落人》、《G殺》…今年金像獎有好多新導演嘅作品有份提名,你覺得依啲新導演同你以前合作過嘅導演有咩唔同嘅地方?

我係非常樂意同喜歡同新導演合作,佢哋嘅想法你係意想不到嘅。佢哋去睇姜皓文嘅眼光,我係從未見過其他人咁樣睇我。因為有啲新導演呢,完全唔知我係邊個,未睇過我啲戲又有,唔識我又有。佢哋會有另一種新諗法,新到連我都問返佢,「導演,得唔得㗎?」但出到嚟又得㗎喎!我幾鍾意依種撞出嚟嘅新火花。通常導演睇你會有一種諗法,你諗自己又會有另一種做法,所以永遠導演嘅想法係出乎意料之外。

 

服裝: Degaia_HK
髮型: Jove Shek@La Môd Salon
化妝: Herrylaiming Make-Up

文:SC

You Might Also Like