電影熱話

【 MOVIE6 熱話 】《 羅馬 》關於一生最重要的女人 金像導演艾方索柯朗專訪

《 羅馬 》關於一生最重要的女人 金像導演艾方索柯朗專訪

 

點解電影叫《 羅馬 》(ROMA)

ROMA」其實係一個叫做Colonia Roma嘅城市,亦都係拍攝嘅地點。其實《ROMA》唔係本身嘅戲名。我寫劇本嘅時候,呢部作品係叫做《CLEO》。製作團隊當中無人睇過個劇本,我無畀過任何人睇,而製作團隊開始要搵拍攝場地,好多場景都喺Colonia Roma度拍,於是我開始叫呢個拍攝計劃做《ROMA》,久而久之大家都叫佢做《ROMA》,就索性將戲名改做《ROMA》。

 

你一生有好多好重要嘅人,點解特定為Cleo創作一部電影?

因為喺故事世界層面,Cleo 係我創作生涯裡面最偉大嘅一個角色,比我媽媽更加偉大。而且,作為一個真人,Cleo 總係愛人遠超於愛自己,完全無私奉獻,所以我絕對要向佢致敬。

《羅馬》係一個關於你自己嘅故事,你點樣令演員了解到自己嘅世界,又達到你嘅期望?

無人手上有劇本,成個創作都係重演我嘅回憶。拍攝嘅地方同回憶中40年前嘅地方幾乎一樣。我專登揀同我細嗰認識嘅人外貌同體形非常相似嘅演員,而且著一樣嘅服飾,畀到我似曾相識、心領神會嘅感覺。另外,我哋係完全順住時間線拍攝,所有演員都要慢慢了解同慢慢投入角色,但係又唔知下一日會發生咩事,就好似我哋一生都唔知聽日事。我嘅計劃係要演員對製作有一個大概了解嘅情況之下,令佢哋個人嘅期望與現實產生衝擊。

電影入面有邊部分係真實事件?

電影裡面八成嘅畫面,當中有九成都係嚟自我或者係Cleo嘅回憶。屋企入面嘅環境、物件,100%都係嚟自我嘅回憶。將我同Cleo嘅回憶放埋一齊,感覺良好,只有好少場景係虛構出嚟,用嚟展現家庭生活以外嘅心情。

(海邊一幕都係真實嘅?)

係,我同我妹妹遇溺嘅時候係Cleo救咗我哋,而Cleo都真係唔識游水。

電影中有一幕,大家都救緊火嘅時候,有個男士突然清唱一首歌,可唔可以介紹下首歌同原因?

呢一幕係我其中一段回憶。我細嗰嘅時候,喺同一個社區,大家好似一家人咁。社區裡面有好多同外國人結婚而變得好有錢嘅墨西哥人,其中就有個女人嫁咗畀挪威男人。每年嘅新年,我哋都去佢哋屋企作客,嗰個女人都會打扮得好靚,仲以歌會友。我以前唔明點解,之後先知呢個係挪威嘅傳統。過往大家喺慶典都會著一啲傳統服飾,宜家都會,但已經演變到好似萬聖節咁,會扮成吸血鬼等等。嗰首歌其實就呢個傳統嘅一首歌,主題同家鄉有關。

《羅馬》著重喺兩個女人身上,一個女傭同女僱主4個仔女嘅媽媽,描寫佢哋面對困境時堅毅嘅心態。你係咪都刻意想表達女性主義呢樣嘢?

其實冇。我係想講兩個照顧我長大成人嘅女人,兩個我最親嘅人,一直伴隨我一生。以前佢哋必須獨立、堅強。我冇諗住表達一個立場,但如果大家睇完《羅馬》有呢個諗法,我會受寵若驚,會非常開心,因為我認為男士唔能夠真正表達到一個女性主義立場。

訪問:Janis H., SC
文字:Janis H., 靈光

You Might Also Like